Quotes From the Same Damn Book

Hi, everybody.

Things are a bit better today. I’m about to try a 10-mile run. Fun, right? I hope so.

It will be. What am I saying? I decide if it’s fun or not, not the run itself.

transition

Let’s go through some quotes from that one book I’ve been reading for… about two months, maybe longer. I really need to finish this damn thing. Anyway, the book is by Michael A. Singer, titled “The Untethered Soul: The Journey Beyond Yourself”.

It sounds cheesy and sometimes it is, but most of the time it isn’t. You take the good with the bad, right? Let’s get into it.

When you’re lost and struggling with all these psychological and energetic changes, you are suffering. White it may not seem to you that you’re suffering, compared to what it can be, you are suffering. In truth, the very responsibility of having to hold it all together is itself a form of suffering.

It’s a full-time task just to maintain the discipline necessary to create even the semblance of control and order in there (the psyche).”

When you truly awake spiritually, you realize you are caged.

Limitations and boundaries only exist at the places where you stop going beyond. If you never stop, then you go beyond boundaries, beyond limitations, beyond the sense of a restricted self.

So yeah, I liked those little pieces of the book. I only have a couple more chapters to go. It’s really one of those “take a little bite at a time” type of books if you know what I’m saying.

I wish you well. Try not to beat the shit out of yourself.

Quote Day Because My Head Hurts

Hi, everybody.

I had a rough time at sparring yesterday so instead of trying to dig deep into my shook brain, it’s going to be a good ol’ fashioned quote day! Let’s begin, yeah?

Too often we think in negative affirmations. Negative affirmations only create more of what you don’t want.

Louise Hay

If you want to live, you must have no permanent abode. You must have no place to rest your head. You have to flow with it.

Anthony De Mello

The one who would be constant in happiness must frequently change.

Confucius

Your duty is to stand straight – not held straight.

Marcus Aurelius

I wish you well. Try not to beat the shit out of yourself.

Me

It’s A QD!

Quote day. QD stands for quote day.

Hi, everybody.

I’m currently at a graduation party but I wanted to write a bit — then I realized I don’t have much today. So what did I do? Scoured the internet for some gosh darn amazing quotes. Just for you.

If you spend your whole life waiting for the storm, you’ll never enjoy the sunshine.

Morris West

You can say that again.

Nothing is more honorable than a grateful heart.

Seneca

I mean, that’s hard to argue.

Life isn’t about waiting for the storm to pass, it’s about learning to dance in the rain.

Vivian Greene

Sense a theme yet?

Too many of us are not living our dreams because we are living our fears.

Les Brown

Yup.

I wish you well. Try not to beat the shit out of yourself.

Me

Not Writing About Me

Hi, everybody.

I need you to hold me accountable. I’m writing too much about my damn self. See, even right now I’m writing about myself.

What brought this to mind? Well, that book I’ve been reading. Michael A. Singer’s book. Want to hear the quote that really struck a chord with me? Here it is:

Why do we have to think about ourselves all the time? Why are so many thoughts about I, me, and mine? Look how often you think about how you’re doing, whether you like things or not, and how to rearrange the world to please yourself. You think like this because you’re not okay inside, and you’re constantly trying to make yourself feel better…The only reason that you think about your psychological well-being so much is because it has not been okay for a very long time. It’s actually quite fragile in there. Just about anything can upset the psyche.

The Untethered Soul: The Journey Beyond Yourself, pg. 91

Yep, that hit me directly in the brain, heart, and well, pretty much all over. What is this blog’s purpose if not for that? To make me feel better about myself? Meh. I don’t want that. It’s time to do some thinking and understand why I write this blog each and every day. Is it simply a mask for how poorly I’m actually doing? I mean, it’s not like I hide that fact from you lot, but still. Definitely something to think about.

I wish you well. Try not to beat the shit out of yourself.

Saturday Singer Quotes

Hi, everybody.

That title feels dirty. Alliteration is meh anymore, isn’t it?

OK. Let us get into it! QUOTE DAY, BABY! I’ll be pulling from the book I’ve written about a few times this week. Once again, that book is titled The Untethered Soul: The Journey Beyond Yourself by Michael A. Singer (get the title of the blog post now?).

You have to break the habit of thinking that the solution to your problems is to rearrange things outside.

That one really hits home.

You’re not even a human being. You just happen to be watching one.

Weird, right? Kinda true, kinda not. The idea of it is true, but… yeah, I think you get it. Funky. I like it.

Just as everything that happens outside in the physical world requires energy, everything that happens inside requires an expenditure of energy.

This is so very true for me. I don’t know about you. I could run a few miles, swim a bit, play some tennis, box a bit, and do it all on an empty stomach. However, if I have to battle something within me? Pfft, I’m tired after the first swing. It sounds like I need some balancing.

OK, last one. Bit longer.

…Learn to stay open no matter what happens. If you do, you get for free what everybody else is struggling for: love, enthusiasm, excitement, and energy. You simply realize that defining what you need in order to stay open actually ends up limiting you. If you make lists of how the world must be for you to open, you have limited your openness to those conditions. Better to be open no matter what.

It’s a good book. A really good book.

I wish you well. Try not to beat the shit out of yourself.

Me

Feels Like A Quote Day, Yeah?

Hi, everybody.

It’s Friday. It’s quote day. Let’s do this!

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.

George Bernhard Shaw

If you don’t like something, change it. If you can’t change it, change the way you think about it.

Mary Engelbreit

Life is never made unbearable by circumstances, but only by lack of meaning and purpose.

Viktor Frankl

Most people do not listen with the intent to understand; they listen with the intent to reply.

Stephen Covey

I wish you well. Try not to beat the shit out of yourself.

Me

Q U O T E D A Y

Hi, everybody!

It’s one of those days :).

Love the life you live. Live the life you love.

Bob Marley

Don’t ask the world to change….you change first.

Anthony de Mello

If you find me charming, it means that right now you’re in a good mood, nothing more.

Anthony de Mello

There is no way to happiness – happiness is the way

Thich Nhat Hanh

My actions are my only true belongings. I cannot escape the consequences of my actions. My actions are the ground upon which I stand.

Thich Nhat Hanh

I wish you well. Try not to beat the shit out of yourself.

Me

What’s That? A Quote? Multiple?

Hi, everybody.

Yep, you guessed it! It’s QUOTE DAY!!!!!!

Let’s do this thing, yeah? I got some good ones for ya today (I think).

We learned the shocking truth that “home” isn’t necessarily a spot on earth. It must be a place you can “feel” at home, which means “free” to us.

Maria von Trapp

When it’s over, I want to say: all my life I was a bride married to amazement. I was the bridegroom, taking the world into my arms.

Mary Oliver

There are two ways of spreading light: to be the candle or the mirror that reflects it.

Edith Wharton

Today I choose life. Every morning when I wake up I can choose joy, happiness, negativity, pain… To feel the freedom that comes from being able to continue to make mistakes and choices – today I choose to feel life, not to deny my humanity but embrace it.

Kevyn Aucoin

I wish you well. Try not to beat the shit out of yourself.

Me

It’s Quote Day! Sports Edition? Sure.

Hi, everybody!

I’m pretty tired and don’t feel too much like writing. However, reading isn’t half bad right now. I’m in a “sports” mood, so that’s the theme we’ll keep today.

I’ve learned that something constructive comes from every defeat.

Tom Landry

Do you know what my favorite part of the game is? The opportunity to play

Mike Singletary

Always make a total effort, even when the odds are against you.

Arnold Palmer

Your biggest opponent isn’t the other guy. It’s human nature.

Bobby Knight

I hated every minute of training, but I said, ‘Don’t quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion.’

Muhammad Ali

I wish you well. Try not to beat the shit out of yourself.

Me

Quote Day? Quote Day.

Hi, everybody!

I’m swamped (in a good way) today so my apologies but I must only leave you with a few really, really good quotes. More effort will be applied later this week! Let’s begin.

As a child I assumed that when I reached adulthood, I would have grown-up thoughts.

David Sedaris, Let’s Explore Diabetes with Owls

Maintain that motivation to go from A to B and to keep your focus on that target without any weakening. That is called tenacity; stamina in your motivation.

Arsene Wenger

You either walk inside your story and own it or you stand outside your story and hustle for your worthiness.

Brené Brown

I wish you well. Try not to beat the shit out of yourself.